Ford Trucks, Müşteri Deneyimini Yeniden Tanımlıyor: “Ford Trucks Care” ile Uçtan Uca Hizmet Ekosistemi Yaratıyor
Ağır ticari sektöründe “en verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak” vizyonuyla ve “müşterilerini önemseyen ve işlerini geliştiren yol arkadaşı olmak” amacıyla hizmet veren Ford Trucks, müşteri deneyimini bir üst seviyeye taşıdığı yenilikçi ve bütüncül Ford Trucks Care iş modelini tanıttı. Ford Trucks Care, kesintisiz bir hizmet noktası olarak ağır ticari araç müşterilerinin hem günümüzde hem de gelecekteki toplam sahip olma maliyetlerini iyileştirmeyi, filoların faydalı çalışma zamanını artırmalarını ve işlerini kolaylaştırmayı amaçlıyor. Ayrıca optimum çalışma sürelerini yakalamayı, mevcut hizmetlerini bir üst seviyeye taşımayı ve müşteri yolculuğunun tamamında katma değer yaratmayı hedefliyor. “Artık ürünler kadar hizmetler de önemli” Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Emrah Duman, marka olarak bir rekorlar yılını daha geride bıraktıklarını, 2023 için hedeflerinin daha büyük olduğunu söyledi. Otomotiv sektöründe artık ürünler kadar bu ürünleri tamamlayan hizmetlerin de önemli olduğunu vurgulayan Duman, “Ford Trucks Care ile bu anlamda müşterilerimize büyük fayda yaratacağımıza inanıyorum” ifadelerini kullandı. Ford Trucks Care hakkında bilgi veren Ford Trucks Pazarlama Lideri Emine Coşkun, “Ford Trucks Care, müşteriyi merkeze koyan, müşterinin markamızla olan deneyimini bütünleşik yaklaşımla ele alan bir model. Amacımız müşterilerimizi anlamak ve beklentilerine uygun çözümler üreterek onlara değer yaratmak. Mevcut ve yeni devreye alınacak hizmetlerimizi belirlerken müşterilerimizle bir araya gelerek onların ihtiyaç ve önceliklerini anlamaya çalıştık, müşteri yolculuğunu yeniden tanımladık. Her bir ana hizmet başlığı kendi içinde müşterilerimize değer yaratırken, ana hizmetler kendi aralarında da bir araya gelerek müşterilerimiz için katma değerli hizmetler sunacak. Örneğin Yazılım ve Uptime bir araya gelerek veriden beslenen hizmetler sunarken, eMobilite ve Finans bir araya gelerek müşterilerimizin elektrikli araçlara dönüşümünü kolaylaştıracak” dedi. Tek noktadan tam entegre ve dijital öncelikli çözümler Ford Trucks Care, ağır ticari araç müşterilerinin beklentilerini en üst düzeyde karşılayabilmek için ürün ve satış sonrası ile sınırlı olmayan bir hizmet anlayışı sunuyor. İş modeli, ihtiyaca göre özelleştirilebilir çözümleriyle fark yaratarak, ürün segmentinin tamamında farklı kullanım senaryolarını karşılıyor. Markanın faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda kullanıma sunulan Ford Trucks Care beş ana iş kolunu kapsıyor:
- Yazılım: Operasyonları bütünsel bir yaklaşımla yönetmek, çalışma süresini artırmak ve maliyetleri düşürmek için bağlantılı araç sistemleri sağlıyor. Araçları akıllı telematik yazılımlarla, şarj yönetim yazılımıyla, donanım ve hizmetlerle kusursuz bir şekilde eşleştiriyor. Gerçek zamanlı verilerle güncellenen sistemlerle verimlilik artırıcı çözümler sunuyor, operasyonların optimize edilmesine yardımcı oluyor.
- Uptime (Faydalı Çalışma zamanı): Araçları sürekli yolda tutarak faydalı çalışma zamanını maksimize ediyor. Motor, akü, hava ve benzeri sistemleri gerçek zamanlı izleyerek yapılan ileri düzey analitik çalışmalar sayesinde arıza tahminleme modelleri çıkarıyor, araç servis planlamasını önceden yapabiliyor.
- eMobilite: Elektrikli araçlar için şarj ürünlerini, şarj ağı ve üyeliği, şarj finansmanı ve yazılım çözümlerini kapsıyor. Müşterilerin ihtiyaçları için gereken donanım, kurulum ve yazılım yönetimi çözümlerini içeren kapsamlı filo şarj çözümü sunuyor.
- Finans: Markalı kredi, finansal kiralama, kasko, elektrikli araç finansmanı, araç, servis, yazılım ve şarj konularında ihtiyaç duyulan tüm finansal çözümleri tek çatı altında topluyor.
- Kişiselleştirme: Müşteri talepleri doğrultusunda araçların teknik ve görsel kişiselleştirmesini sağlıyor, araç içi ve dışı fonksiyonel aksesuar tasarım ve geliştirme çalışmaları gerçekleştiriyor. İhtiyaca özel tasarlanmış çözümler ve sürücülerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için fonksiyonel markalı ürünler geliştiriyor.