AR-GE

Genel Bakış

1961 yılında Ürün Geliştirme Departmanı yapılanması ile birlikte, Türk otomotiv sektöründe ilk olma niteliği taşıyan Ar-Ge çalışmalarımızı başlattık.
•    1966’da “ilk yerli binek otomobil Anadol’u ürettik,
•    1986’da ise Türkiye’nin ilk dizel motoru ERK’i geliştirdik.
•    1997’de Ford Motor Company ile eşit ortaklığın kurulmasını takiben, 2002 yılında ilk büyük projemiz olan Transit Connect modelini,
•    2003’te ise yeni Cargo kamyonu ve yepyeni bir ağır vasıta motoru olan Ecotorq’u geliştirdik.
•    Tasarım ve teknolojide Ford Otosan imzalı Ford Transit Courier modelini, mühendislik, prototip çalışmaları, fabrika inşası ve üretim aşamalarını da kapsayan 40 aylık başarılı bir çalışma sonrasında 2014 yılında devreye aldık.
•    2016 yılında Euro 6 uyumlu yeni nesil Ecotorq’u ve
•    2018 yılında da “2019 Uluslararası Yılın Kamyonu” ödülünü kazanan Ford Trucks F-MAX modelimizi geliştirerek Ar-Ge gücümüzü global arenada bir kere daha kanıtladık.

Ar - Ge çalışmalarımız çerçevesinde, doğal kaynak kullanımını ve atık oluşumunu azaltmayı; atığın yan ürün / ham madde olarak tekrar kullanımını veya ikincil geri dönüştürülmüş malzemenin kullanımını teşvik etmeyi önemsiyoruz. Döngüsel ekonomi yaklaşımını temel alan süreçler tasarlıyoruz. Yeni ve temiz enerjili araçlar üretmenin yanı sıra mevcut araçlardaki emisyonları azaltma, kıymetli metallerin geri kazanılması, yapay zekâ destekli otonom araçlar, salım kontrol sistemlerinin geliştirilmesi, geri dönüşüm malzeme kullanımının artırılması gibi konularda Ar - Ge çalışmaları yürütüyoruz.

Ar-Ge organizasyonumuz motor dahil tüm aracı, ticari bir ürün oluşana kadar, A’dan Z’ye tasarlamak, geliştirmek ve test etmek için gereken tüm birikime, yeteneğe ve altyapıya sahip. Sadece Türkiye’de değil, Avrupa ve Kuzey Amerika da dahil tüm pazarlar için rekabetçi ürünler tasarlayıp geliştirebilen Ar-Ge ekiplerimizle ileri teknoloji ürünlerin geliştirilmesinde de küresel ölçekte rekabetçi konumdayız.

Tüm bu çalışmalarımızın ötesinde, Ford Otosan olarak ürün ve hizmetlerimizi sorumlu ve yenilikçi bir perspektifle tasarlayarak otomotiv sektörünün geleceğine yön vermeyi hedefliyor ve bu doğrultuda yerel ve uluslararası düzeyde patent tescil belgelerine başvuruyoruz. 2023 yılı içerisinde mevcut portföyümüze ek olarak 8'i yurt içi 18 yurt dışı olmak üzere 26 patent tescili almış olduk.

Türk otomotiv sektörünün en büyük Ar-Ge organizasyonu oluşumuzun bilinci ve 2300'e yakın Ar-Ge çalışanımız ile tüm dünyaya mühendislik ihracatı gerçekleştiriyoruz. 

Ford Motor Company ve Ford Otosan için devam eden araştırma ve ürün geliştirme çalışmaları kapsamında, aracı oluşturan motor ve güç aktarma sistemleri, iç ve dış gövde, şasi sistemleri ile elektrik ve elektronik sistemlerinde farklı içerik ve büyüklüklerde çok sayıda projeyi sektörümüzün dijital dönüşümüne öncülük etmek ve mobilitenin geleceğini şekillendirmek üzere yürütüyoruz.

Ford’un hafif ticari araçlarının tasarım ve mühendisliğinde destek merkezi olan Ar-Ge yapılanmamız, aynı zamanda ağır ticari araçlar ile bunların dizel motor ve motor sistemlerinin küresel mühendislik merkezi konumunda bulunuyor.

Ford Motor Company ve Ford Otosan için devam eden araştırma ve ürün geliştirme çalışmaları kapsamında:
-    Motor Teknolojileri
-    Araç Hafifletme Çalışmaları
-    Elektrifikasyon
-    Batarya Teknolojileri
-    Hidrojen Teknolojileri başta olmak üzere bir çok alanda yeni projeler geliştiriyoruz.

Motor Teknolojileri:

Türkiye’nin öncü ticari araç üreticisi Ford Otosan olarak, gelişmiş Ar-Ge yetkinliğimiz ve uzun yıllara dayanan birikimimiz sayesinde kendi geliştirdiğimiz motor teknolojileri ile otomotiv sektöründe rekabetçi konumumuzu korumayı başarmış durumdayız. Geliştirip ürettiğimiz Ecotorq ve Duratorq motor aileleri ve EcoBlue motor, Ar-Ge başarılarımızın göstergelerinden biridir.

Araçlarımızda en yeni performans ve emisyon seviyelerindeki motorları kullanıyoruz. Sıfır emisyonlu taşımacılık hedefimize bir adım daha yaklaşmak amacıyla elektrifikasyonun yanı sıra hidrojen teknolojisine de odaklanıyoruz. Ford Trucks markamızla ağır ticari araçlarda ilk kez hidrojenle çalışan tek silindirli içten yanmalı motorun tasarımını gerçekleştirip, ilk motor ateşleme faaliyetini başarıyla tamamladık. Ardından çok silindirli hidrojen motoru H2-Ecotorq'un ilk ateşlemesini de başarıyla gerçekleştirdik. Motor geliştirme sürecimiz devam ediyor.

Araç Hafifletme Çalışmaları:

Araç hafifletme çalışmaları, enerji verimliliği başta olmak üzere Ford Otosan’ın sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında önemli bir odak noktasıdır. Ağırlık azaltma çalışmalarımız ile daha düşük yakıt tüketimi, daha az emisyon salımı ve enerji verimliliğinde artış sağlıyoruz. Ağırlık azaltım stratejileri arasında, geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanılması, yüksek mukavemetli kompozitler, alüminyum laminalar ve termoplastik malzemelerin tercih edilmesi gibi çeşitli yaklaşımlar bulunuyor. Partneri olduğumuz fonlanan projeler ile ağırlık azaltım çalışmalarımızın kapsamını ve uygulanabilirliğini artırıyoruz.

Elektrifikasyon:


İlk olarak PHEV ( Plug - in Hibrit ) ticari araçların üretimiyle başlayan elektrikli araç serüvenimiz, Avrupa’nın en güçlü tam elektrikli ticari aracı E - Transit’in 2022 yılında hattan inmesi ile devam etti. Ford E - Transit ve E - Transit Custom’ın ardından, Türkiye’nin elektrik dönüşümünde %100 elektrikli kamyonumuzu 2022 yılında Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda ( IAA ) tanıttık. Tasarımından test süreçlerine kadar tamamen Türkiye’de geliştirilen ve üretilen %100 elektrikli kamyon ile Ford Otosan olarak hafif ve orta ticarinin ardından ağır ticaride de yeni nesil elektrikli araç geliştirme sürecini başlattık.


Batarya Teknolojileri:


Batarya Döngüsel Ekonomi Modelinin planlanabilmesi amacıyla, Ürün Sürdürülebilirlik Ekibi, Satış Sonrası, Çevre ve teknik ekiplerin bir araya geldiği ortak çalışmalar yürütüyoruz.Batarya Regülasyonu’nda da yer alan karbon ayak izi hesaplamaları ve beyanlarına hazırlık çalışmaları kapsamında, Türkiye’de üretilen ilk tam elektrikli ticari araç olan Ford E - Transit aracımızın bataryası için bir yaşam döngüsü analizi çalışması yürüttük. Bu çalışma sayesinde bataryalarımızın karbon ayak izine etkisi olan sıcak bölgelerin hücre, modül ve paket seviyesinde belirlenmesini sağladık.


Hidrojen Teknolojileri:

Hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli ( FCEV ) F - MAX’i geliştirmek üzere Avrupa Birliği’nin sıfır emisyonlu lojistik projesi Ufuk Avrupa ZEFES ( Zero Emission Freight EcoSystem - Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi ) ekosistemine dahil olduk. Partneri olduğumuz Ufuk Avrupa ZEFES projesi ile 2023 yılında geliştirmeye başladığımız FCEV F - MAX, Ford Trucks’ın Türkiye’de geliştirip ürettiği ilk yakıt hücreli konsept aracı olma özelliğini taşıyacak.

Ufuk 2020 ve Ufuk Avrupa gibi Avrupa Birliği'nin geleceğini şekillendirmekte itici güç olan fonlu programlarından toplamda 30 kabul almış projeyle Türkiye'nin en fazla sayıda ve desteklenen fonda AB projesi alan özel firmasıyız.


Elektrifikasyon, akıllı hareketlilik, bağlantılı araç teknolojileri, otonom teknolojiler, endüstri 4.0, sürdürülebilirlik, otomotivde müşteri deneyimi ve üretken yapay zekâ odak alanlarında da yatırımlarımızı sürdürüyoruz.

Ford Otosan, size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. İstediğiniz takdirde çerezleri reddedebilirsiniz. Ancak çerez ayarlarını değiştirmeniz durumunda, internet sitemizin bazı fonksiyonlarının düzgün çalışmayabileceğini lütfen dikkate alın.
Çerezler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ve Ford Otosan Çerez Politikasına şuradan ulaşabilirsiniz.