Ford Otosan EBRD Cinsiyet Eşitliği Ödülü'ne layık bulundu
Koç Holding’in başlattığı “Ülkem İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum” kampanyasını ve He For She girişimini destekleyen, imzaladığı “İş’te Eşitlik Bildirgesi” ile kadınların ekonomiye katılımını artırma taahhüdü veren Ford Otosan, iş hayatında cinsiyet eşitliği için yaptığı çalışmalarla Avrupa Kalkınma ve İmar Bankası – EBRD’den ödül kazandı. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, ödülü Londra'da düzenlenen törenle aldı.
Ford Otosan, kurumsal hayatta cinsiyet eşitliği konusunda yaptığı çalışmalar nedeniyle, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (European Bank for Reconstruction and Development- EBRD) tarafından "Cinsiyet Eşitliği" ödülüne layık bulundu. Londra'da düzenlenen törenle ödülü teslim alan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "Kurumsal hayatta toplumsal cinsiyet eşitliği arayışı için verilen bu özel ödülü almaktan gurur duyuyorum" dedi.
Koç Holding bünyesindeki şirketlerle birlikte He For She girişiminin en önemli destekçilerinden biri olan Ford Otosan, toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında farkındalık yaratmak ve toplumsal cinsiyet eşitliğine saygılı işyerleri geliştirmek için verdiği taahhüt doğrultusunda çalışmalarını sürdürüyor. Koç Holding’in başlattığı ‘‘Ülkem İçin’’ projesinin 2015-2017 yeni dönem teması olan ‘‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Destekliyorum’’ kampanyasına da destek veren Ford Otosan, 2013 yılında imzaladığı “İş’te Eşitlik Bildirgesi” ile kadınların ekonomiye katılımını artırmayı ve otomotiv sektöründe toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında farkındalığı yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Haydar Yenigün: "İş'te Eşitlik" için çalışıyoruz
Ödül töreninde yaptığı konuşmada, Türkiye’yle ilgili istatistiklerin dünya ortalamalarının çok altında olduğunu ve erkeklerin hakimiyetinde olan bir sektörde kadın işgücünü artırmak gibi zorlu bir görevi yerine getirmeye çalıştıklarını söyleyen Haydar Yenigün, konuşmasına şöyle sürdürdü: "Çalışma hayatında cinsiyet ayrımcılığının önlenmesi için çalışıyor ve kadın istihdamını destekliyoruz. Ancak bu sayede ekonomik büyüme ve toplumsal dengenin sağlanacağına inanıyoruz. Kadınlara pozitif ayrımcılık yaklaşımımız doğrultusunda işe alımdan başlayarak tüm insan kaynakları süreçlerimiz boyunca cinsiyet ayrımcılığının engellenmesini sağlıyoruz. Çalışanlarımızın toplumsal cinsiyet eşitliği sorunları karşısında başvurabileceği mekanizmalar kurduk. Kadın çalışanların kişisel yetkinliklerinin geliştirilmesine öncelik veriyor ve potansiyel kadın yönetici havuzu oluşturarak, üst yönetimde görev almalarına yönelik uygulamalar yürütüyoruz. İş dünyasında kadının yerini daha da kuvvetlendirmek için attığımız bu adımların, sektör genelinde de örnek alınması için çalışıyoruz. 2013 ve 2014 yıllarında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma Genel Müdürlüğü tarafından “Çalışma Hayatında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” kategorisinde ödüllendirildik. 2015 yılında hayata geçirdiğimiz istihdamda pozitif ayrımcılık politikamız doğrultusunda ofis çalışanlarının işe alımlarında her 2 kişiden 1’inin, üretim çalışanlarının işe alımlarında ise her 4 kişiden 1’inin kadın olmasını hedefledik. İlk yıl %36 performans gösterdik. Aynı hedef doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz."
Bal Arıları mühendis oluyor
Yenigün konuşmasında, Türkiye genelinde % 25’in altında olan kadın mühendis iş pazarını büyütme amacıyla başlattıkları kurumsal sosyal sorumluluk projesiyle ilgili bilgi de verdi: "Toplumda mühendisliğin; özellikle de makine ve elektrik-elektronik branşlarının erkek mesleği olduğuna dair yaygın bir kanı olduğunu görüyoruz. Biz de bu önyargıyı yıkmak için 'Bal Arıları Mühendis Oluyor' adlı bir sosyal sorumluluk projesi başlattık. Bu projeyle, mesleklerin cinsiyetinin olmadığı konusunda lise öğrencilerinin farkındalığını artırmayı amaçlıyoruz. Mühendisliğin kadınlar tarafından da seçilebilecek bir meslek ve Ford Otosan’ın da en iyi işverenlerden biri olduğunu, öğrencilere, öğretmenlere ve ebeveynlere anlatarak, teşvik ediyoruz. Uçan Süpürge Kadın İletişim ve Araştırma Derneği’nin işbirliği ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın desteğiyle bu farkındalık projesini Türkiye’nin 81 iline götürmeyi hedefliyoruz. Geçtiğimiz dört ayda 16 şehre gittik ve toplamda 4000 öğrenciye ulaştık. Hedefimiz bu sayıyı 81 ilde toplam 16200 öğrenciye çıkarmak."