FORD_SRDT_2018

64 Kafa yaralanmaları başta olmak üzere tüm iş kazalarını sıfıra indirmek amacıyla gerçekleştirdiğimiz Risk Avı Projeleri ile yaralanmalara sebep olabilecek riskleri tespit ederek tedbir alıyor ve risklerle ilgili farkındalık yaratıyoruz. Çalışma grubu üyelerine dağıttığımız form ile süreçlerdeki kafa yaralanmalarına sebep olabilecek 415 adet tehlike ve risk tespit ettik. Tüm çalışanlarımızın katılımı ile kısa ve etkin bir şekilde elde ettiğimiz riskleri azaltmak için tedbirler aldık. Ayrıca, üretim hatları ve operasyon süreçlerimizden iletilen 1.050 risk bildirimi ile sürekli iyileştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Risk Avı Projeleri ile yaralanmalara sebep olabilecek riskleri tespit ederek tedbir alıyor ve risklerle ilgili farkındalık yaratıyoruz. ÇALIŞANLARA YATIRIM İnovatif Ambar Yaya Güvenlik Sistemi: GÖZCÜ Fabrikalardaki iç lojistik süreçlerinde görsel uyarı ve bilinçlendirici eğitimlere rağmen ambar bölgesine yaya girme durumunun önemli bir İSG riski olduğunu tespit ettik. Tekrar oranı düşük olsa da ambar bölgelerine yaya girişleri bıçaklı ekipman ile karşılaşma olasılığına bağlı olarak tehlikeli sonuçlar doğurabiliyor. İnovatif bir yöntem geliştirerek ambar bölgelerine yaya girişini engellemek üzere “Gözcü” adını verdiğimiz sistemi geliştirdik. Sistem derinlik algılayıcı bir kamera ile ambara giriş bölgesini sürekli izleyerek ilgili noktadan bir yaya girişi tespit ettiğinde sesli ve görsel uyarılar vererek yayaların ambara girişini engelliyor. Sistemin önemli bir özelliği kamera alanına girenler arasından yayaları ayırt edebilmesi. Projeyle ambara yaya girişlerini engelleme noktasında ciddi şekilde farkındalık sağladık ve inovatif yönüyle MESS Altın Eldiven Tavsiye Edilen Uygulama ödülüne layık görüldük. Fabrikanın farklı noktalarında (robot hatları, otomatik hatlar, pres hatları gibi insan girmemesi gereken) benzer sistemlerin geliştirilmesine ilham veren bir proje oldu. 2019 yılında projenin tır boşaltma alanlarında uygulanması planlanıyor. İSG PERFORMANSI Kayıp Gün Oranı Kaza Sıklık Oranı 20,00 15,00 10,00 5,00 0,00 2016 2017 2018* 5,90 2,49 14,69 4,81 0,51 0,93 *Kaza Sıklık Oranı hesaplamasında 2016 ve 2017 yıllarında sadece 3 gün ve üzeri kayıp günlü büyük çaplı kazalar esas alınırken 2018 yılında hesaplama kriteri değiştirilerek kayıp günsüz kazalar da hesaplamaya dahil edilmiştir. 2018 yılındaki artışın sebebi budur.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw