Tarihçe
İlk Ford Acentası
Ford Otosan olarak hikayemiz, Vehbi Koç’un 31 Mayıs 1926 tarihinde Ankara Ticaret Odası’na ‘Koçzade Ahmet Vehbi Ticarethanesi’ adıyla kayıt yaptırmasının ardından, Ankara Ticaret Odası İdare Heyeti Başkanlığı’na seçilmesi ve 1928 yılında otomobil ticareti yapmak için ilk Ford acentesini açmasıyla başladı.
Dünyada Montaj Hakkına Sahip İlk Bayi
Kurucumuz Vehbi Koç, Ford’un Yakın Doğu’daki 34 bayisi arasında düzenlediği yarışmada, Ankara Bayimizin birinci olması nedeniyle Amerika’ya davet edildi. Hazırladığı montaj fabrikası projesi ve dönemin başbakanı Adnan Menderes’in destek mektubu ile Amerika’ya giden Koç, o güne kadar hiçbir ülkede uygulanmamış olan Dealer Assembler yani Montaj Hakkına Sahip Bayi olma anlaşmasıyla ilk montaj fabrikasını kurma hakkına sahip oldu. Türkiye’deki tüm bayileri kapsayan anlaşma, fabrikada üretilecek malların %85’inin Koç Grubu tarafından pazarlanması koşulu ile uygulandı.
Otosan-Ford Ortaklığıyla Kurulan İlk Montaj Fabrikası
1959 yılında Otomobil Sanayi - Otosan A.Ş.’yi kurduk ve ilk montaj fabrikamızın temellerini attık. Sınai Planlama ile kurulan ilk otomotiv şirketi olarak, iktisadi kalkınmaya katkı hedefiyle faaliyetlerimize başladık.
İstanbul Fabrikalarında Üretime Başlanması
1960 yılında İstanbul Fabrikamızda Ford Consul otomobil ve Ford Thames kamyon montajı ile üretime başlandı.
İlk Minibüsün Montaj Hattından İndirilmesi
Aralık 1961’de Transit’in atası Otosan’ın ilk minibüsü Thames 800 (T-800), montaj hattından indirildi. Daha sonraki yıllarda üreteceğimiz D Serisi kamyonlar ve Cargo kamyonların öncüsü olan Thames Trader’ın montaj üretimine de aynı yıl başlandı.
D1210 Kamyonun Üretimine Başlanması
1965 yılında, üretimi 17 yıl boyunca devam edecek olan D1210 Ford kamyonun imalatına başlandı. Toplamda 56.124 adet üretilen D1210, 1983 yılında üretim bandından indirildi.
Türkiye’nin İlk Yerli Otomobili Anadol’un Üretilmesi
Montaj üretiminin otomotiv sanayinin ilk adımı olduğunun bilinciyle kazandığımız deneyim, mühendislik başarısı ve azmimiz sayesinde, Türkiye’nin ihtiyacı olan ilk yerli otomobili, “Anadol”u seri olarak üretmeyi başardık. Montaj üreten diğer firmalar arasından sıyrılarak kendi markamızla imalatçı olabilen ilk kuruluş olduk.
İlk Anadol, fabrikamızın kapısından 1966 yılında çıktı. Onu, üretiminin devam ettiği 1984 yılına kadar 93.188 adet Anadol takip etti. Dönemin yan sanayi standartlarına göre iyi düşünülmüş bir otomobil olan Anadol’un varlığı sonucu ortaya çıkan yan sanayi kuruluşları da faaliyetlerini geliştirerek zamanla büyüdü.
Transit Üretiminin Başlaması
İlerideki yıllarda amiral ürünlerimizden biri olacak olan Ford Transit’in üretim çalışmalarına, Ford İngiltere’nin Transit üretimine başlamasından 2 yıl sonra başladık. 1967 yılında ilk Transit üretimimizi gerçekleştirerek, hafif ticari araç segmentinde yeni bir dönemin açılmasına öncülük ettik.
Ford-Otosan Arasındaki İlk Lisans Anlaşması
1977 yılında imzaladığımız lisans anlaşması, Ford Motor Company - Otosan birlikteliğinde dönüm noktası olmuştur. Bu anlaşma sonucunda Otosan olarak, D-1210 Ford kamyonunun ve Transit serisinin Türkiye’de imal ve satış hakkına, motorların da yerli üretim iznine sahip olduk. Ayrıca Anadol ve Transit motorları ile arka aks ve şanzımanlarının imal hakkını da elde ettik.
Eskişehir İnönü Fabrikası’nın Kuruluşu
1979 yılında temelleri atılan Eskişehir’deki İnönü Fabrikamız, 1982 yılında D1210 kamyon ile ilk kez üretime başladı. Fabrikamızın resmi açılışı ise 7 Temmuz 1986’da Başbakan Turgut Özal tarafından yapıldı. Yerli üretimi arttırarak döviz ihtiyacını minimuma indirmek ve daha yüksek kalitede üretim yapmak için kurduğumuz İnönü Fabrikası ile aynı zamanda ticari araç üretim kapasitemizi arttırmayı da amaçladık.
Ford Cargo’nun Üretimi
Yaklaşık yirmi yıl boyunca D serisi kamyon üreten Ford, 1982’de yeni bir atılım yaptı ve Cargo’yu piyasaya sürdü. Bundan yalnızca bir sene sonra İstanbul Fabrikamızda Ford Cargo kamyonların üretimine başladık.
Ford Cargo’nun Üretiminin İnönü Fabrikası’na Taşınması
1983 yılında Ford Cargo serisinin üretimine başlamamızın ve bu kamyonların pazar lideri olmasının ardından, ticari üniteler bölümünü İstanbul Fabrikamızdan Eskişehir İnönü Fabrikamıza taşıdık. 1984 Eylül ayından itibaren Ford Cargo serisini tamamen burada üretmeye başladık.
Ford’un Otosan’ın %30 Hissesini Alması
1983 yılında Bakanlar Konseyi Ford Motor Company’ye Otosan A.Ş’den %30 pay alma hakkı verdi. Anlaşma 6 Ekim 1983’de imzalandı.
İlk Ford Taunus’un hattan indirilmesi
Ford ve Otosan ortaklığının ardından saç gövdeli bir binek otomobilin üretilmesi için görüşmelere başlandı. Otosan A.Ş. olarak; bir yandan Anadol üretimine devam ederken, bir yandan da değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap verme çalışmalarına başladık. Ortaklık anlaşmasının yürürlüğe girmesinden kısa bir süre sonra saç otomobil yapımı için çalışmalara hız verildi. Ford’un İngiltere ve Almanya’daki fabrikalarından getirilen kalıplar, montaj hatları değiştirilen ve içerisine modern bir boyahane inşa edilen İstanbul Fabrikamıza yerleştirildi. 12 Eylül 1985 günü hattan indirilen "En İyi Yerli" ilk Ford Taunus’un direksiyonunda, Yönetim Kurulu Onursal Başkanımız Rahmi M. Koç vardı.
Nasoto’nun kurulması
1985 tarihinde kurulan Nasoto, Otosan ve Ford Motor Company mamullerinin ve yedek parçalarının genel dağıtıcılık yetkisine sahip oldu. Nasoto, satış teşkilatı ve servis hizmetleri ağının gelişen pazar ihtiyaçlarına göre düzenlenmesinde son derece önemli bir rol oynadı.
Türkiye’nin ilk dizel motoru ERK’in üretilmesi
Türkiye’nin ilk dizel motoru ERK, İnönü Fabrikamızda üretildi. Erk motorunun ilk kez kullanıldığı Anadol Pikap da yine bu yıl pazara sunuldu. 1986 yılı, Ford Almanya’ya motor parçaları ihraç etmeye ve Otosan olarak sanayi için “Endüstri Motorları” üretmeye başladığımız ilklerle dolu bir yıl oldu.
Yeni Cargo’nun pazara sunulması
90’lı yılların başında ticari araç piyasasındaki liderliğimiz, 1991 yılında İnönü Fabrikamızda 20 bininci Cargo’nun hattan indirilmesiyle tescillendi. Geliştirdiğimiz 185PS'lik motorun bulunduğu Cargo 2520 kamyon da bu yılda pazara sunuldu. İnönü Fabrikamız bu başarıları sonucunda, Ford’un en büyük kalite ödülü olan ‘Q1 Preferred Quality Award’ ödülünü 1993 yılında Londra’da yapılan bir törenle almaya hak kazandı.
Koç Grubu’nun, 1992 yılında Nasoto’ya ait şirket hisselerini devretmesiyle şirketin yüzde 88,85 sermayesi Otosan A.Ş.’nin oldu ve Nasoto A.Ş. olan firma adı Otosan Pazarlama A.Ş. olarak değiştirildi. Satış, satış sonrası hizmetlerin ve pazarlamada yeni bir anlayışın geliştirilmesi ile kurumsallaşma sürecinin ilk adımları atılmış oldu.
Ford Escort’un üretilmesi
Ford Taunus’un üretimine son verilmesinin ardından, Ford’un dünya çapında popüler modeli Escort araçların üretimine başladık. İstanbul Fabrikamızda yapılan yenilenme çalışmaları sonrasında üretimine başlanan Ford Escort, yerli otomobiller içerisindeki başarısını kanıtlarken, üretiminin sona erdirildiği 1999 yılının sonuna kadar 59.389 adet üretildi.
Otosan’dan Ford Otosan’a geçiş
27 Haziran 1997 tarihinde Köln’de imzalanan bir anlaşma ile Ford ve Koç Holding hisselerini eşitledi. Karar bir ay sonra, 24 Temmuz’da toplanan Otosan Olağanüstü Genel Kurulu tarafından onaylanarak yürürlüğe alındı. Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. yani Ford Otosan bu tarihte doğdu. Her iki grup (yüzde 41, yüzde 41, yüzde 18 halka açık olmak üzere) eşit sermayeye sahip oldu. Otosan Pazarlama A.Ş.’nin Ford Otosan’a devri de bu anlaşmanın akabinde tamamlandı. Böylece Ford Otosan üretim, pazarlama, satış ve satış sonrası hizmetleri ile tek ve büyük bir şirket haline geldi.
Yedek Parça Dağıtım Merkezi’nin kurulması
1998 yılında açılan Ford Otosan Yedek Parça Dağıtım Merkezimiz, Türkiye’nin kendi alanındaki en büyük yatırımlardan biri oldu. Kartal Yedek Parça Dağıtım merkezimiz, bugün 25.000 m2 kapalı alanda, her an için ortalama 55.000 çeşit yedek parça stoğu bulunduran ve Türkiye’de 192, yurt dışında ise 50 farklı ülkede 58 bayiye hizmet veren Türkiye’nin en büyük otomotiv yedek parça merkezi haline geldi.
Kocaeli Fabrikası’nın hizmete açılması
1960 yılından itibaren montajla başladığı faaliyetini kesintisiz olarak kırk yıl boyunca sürdüren İstanbul Fabrikamızda üretime, Aralık 2001’de son verildi. Ford’un yeni hafif ticari aracı ve Transit üretimi için 1997 yılında hayata geçirilen Yeni Kocaeli Üretim Sahası projemiz 650 milyon dolarlık yatırımla, Türkiye otomotiv sektörünün tek seferde gerçekleştirilen en büyük yatırımı oldu. Türkiye Cumhuriyeti 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in de tam desteğini alan Kocaeli Fabrikamızın temeli 1998’de atıldı. Ford Otosan Kocaeli Fabrikamızın açılışı, Türkiye’nin yaşadığı ekonomik krize denk gelse de, Mesut Yılmaz, Rahmi M. Koç ve Jack Nasser’in katıldığı bir törenle Nisan 2001 tarihinde yapıldı.
Transit Connect’in üretilmesi
Yeni Transit’in üretimine Kocaeli Fabrikamızda başlanmasının ardından 1998-2000 yıllarında Amerika’da deneyim kazanan 100 kadar Ford Otosan mühendisi, 2002 Ocak ayından itibaren Kocaeli Fabrikamızdaki yerlerine taşındı. 6 ay gibi kısa bir süre sonunda Kocaeli Fabrikamızda Transit Connect’in seri üretimine başlandı. Dünyada sadece Ford Otosan Kocaeli Fabrikamızda üretilen Transit Connect’i Avrupa’daki ilk durağı İngiltere’ye götürecek olan 2 Ro-Ro gemisi, Kocaeli Fabrikamızın yeni açılan Yeniköy İskelesi’nden 5 Temmuz 2002 günü törenle yola çıktı.
Kocaeli Fabrikamız, 2002 yılından itibaren altı yıl üst üste “Avrupa’nın En İyi Ford Fabrikalarından Biri” ödülünü alarak bu unvanı kalıcı hâle getirmiştir. Ford Avrupa yeni bir anlayış ile gerçekleştirdiği denetimler sonucunda 2009 yılından itibaren Ford Avrupa fabrikalarında herhangi bir belgelendirme yapmama kararı aldı.
Ford Otosan’ın ilk pazar liderliği
Ford Otosan olarak, ileriki yıllarda da kesintisiz devam edecek olan pazar liderliğimizi, ilk kez 24.171 adet araç satışıyla 2002 yılında elde ettik.
Connect’in “Yılın Ticari Aracı” seçilmesi
Dünya üzerinde yalnızca Kocaeli tesislerimizde üretilen Transit Connect, seri üretime başlandıktan bir yıl sonra “2003 Yılının Ticari Aracı” ödülünü kazandı.
Aynı yıl, Türkiye’nin sıfırdan tasarlanmış ilk motoru olan Ecotorq motor, ağır hizmet dizel motoru olarak İnönü Fabrikamızda üretildi ve V. Teknoloji Ödülü Değerlendirme Toplantısı Jüri Özel Ödülü’ne layık görüldü.
1 milyonuncu aracın üretilmesi
2005 yılında ürettiğimiz 1 milyonuncu araç olan Ford Transit, Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi M. Koç ve Ford Avrupa Başkanı Lewis Booth tarafından törenle üretim bandından indirildi.
Ford Transit’e “Yılın Ticari Aracı” ödülü
Toplam pazarda 7. kez lider olduğumuz 2007 yılında, “Yılın Ticari Aracı” ödülünü bu kez Ford Transit aldı. Ürünlerimizin Avrupa ve diğer pazarlardaki başarısı, iç pazardaki başarısı ile katlandı, Ford Otosan’ı global pazarlarda lider yaptı.
Gebze Teknoloji Merkezi’nin hizmete girmesi
Küresel rekabette üstünlük sağlamak için en yeni ürünleri ve en ileri teknolojileri geliştirmek, Ford Otosan’ın iç ve dış pazarlardaki başarısını sürekli kılmak ve giderek artırmak amacıyla Tübitak Gebze Teknopark’ta kurulan Teknoloji Merkezimizin açılışı 2007 yılının Eylül ayında yapıldı.
Ford Connect’in ABD’ye ihraç edilen ilk araç olması
2009 yılında toplam pazar liderliğini 8. kez elde eden ve 5 kıtada, 60’dan fazla ülkeye ihracat yapan Ford Otosan olarak, otomotivin anavatanı ABD’ye ve Kanada’ya ihracat yapan ilk Türk otomotiv firması olarak bir ilke daha imza attık. İhraç edilen yaklaşık 30 bin adet Transit Connect ile Türkiye’den ABD’ye yapılan toplam ihracatın altıda birini tek kalemde gerçekleştirdik.
Connect’in “Kuzey Amerika Yılını Ticari Aracı” ödülünü alması
Kocaeli Fabrikamızda üretilen Transit Connect; 2009’da Avrupa’da, 2010’da ise Kuzey Amerika’da “Yılın Ticari Aracı” ödülüne layık bulundu.
6 milyonuncu Transit’in hattan indirilmesi
Tüm bayi teşkilatı ve yan sanayilerimizle, Ford Otosan’ın kuruluşunun 50. yılını kutladığımız 2010 yılında, Dünyada üretilen 6 milyonuncu Transit Türkiye’de törenle hattan indirildi.
Ford Otosan dünya klasmanında
Türkiye’yi, Ford’un Avrupa’daki en yüksek pazar payına sahip ülkesi yapma başarısını elde etmemiz ve Türkiye içerisinde 63 ilde en çok satan marka olmamız nedeniyle, tarihimizin ikinci en iyi yılını yaşadık. Bir önceki yıla göre üretimimizi yüzde 40 artırarak, ihracat rakamımızı da yüzde 37 yükselttik. 2009’da 2.4 milyar dolar olan şirket değerini, 2010 yılında yüzde 46 artışla 3.2 milyar dolara yükselttik ve bu başarı ile Forbes listesine girmeyi başardık.
Connect’lerin New York’ta taksi olarak kullanılması
10 yıldır sürdürdüğümüz pazar liderliği ve Türkiye pazarındaki güçlü performansımızla; 2011’de, başta İngiltere olmak üzere 39 Avrupa ülkesini geçerek, Ford’un en yüksek pazar payına sahip olduğu ülke olma başarısını gösterdik. Bu yıl Transit Connect’ler de New York’ta taksi olarak kullanılmaya başlandı.
2012 yılında Avrupa’ya 205 bin, Amerika’ya 100 bin adet Connect ihracatı gerçekleştirdik. Avrupa ve Amerika’da büyük başarılar elde eden Transit Connect üretimi, Ford’un One Ford stratejisi ile paralel olarak, Türkiye’den İspanya’da yer alan Ford Valensiya fabrikasına kaydırıldı. Transit Connect’in Kocaeli Fabrikamızdaki üretimine ise 2013 yılının Aralık ayında son verildi.
Ticari araçta “Yatırım Yılı” ilan edilmesi
2011 - 2014 yıllları arasında 1 milyar doların üzerinde yatırım yapacağımızı açıklayarak, 2011 yılında yeni nesil Transit ürünlerine yaptığımız 630 milyon dolarlık yatırımla, Türkiye otomotiv sektöründe bir model için gerçekleşen en büyük yatırıma imza attık. Bu yatırımın ilk ürünü olan Transit Custom ve Tourneo Custom modellerimizin seri üretimi 23 Temmuz 2012 Pazartesi günü başladı. Kocaeli Fabrikamız şu an Ford Custom modelinin dünyadaki tek üretim merkezi konumundadır. Yeni nesil Transitlerimizin ardından, yeni fabrika dahil 500 milyon euro yatırımla hayata geçirilen yeni model Courier üretimi için de düğmeye bastık.
Global Kamyon Anlaşması’nın imzalanması
2011 yılında, Ford Motor Company ile imzalanan Global Cargo Anlaşması ile 59 ülkede Ford kamyonlarının distribütör ve bayi atama hakkına sahip olduk. Bu anlaşma ile Ford Otosan, Ford’un ağır ticari araç ve ilgili dizel motorlar küresel ürün geliştirme ve tasarım merkezi haline geldi.
Sayın Ali Koç’un Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı olması
Sayın Ali Koç, Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı oldu.
Yeniköy Fabrikası’nın temelinin atılması
2012 yılında, 2014’te hizmete girecek üçüncü fabrikamızın temelini attık. 1 milyar dolarlık yatırımın bir parçası olarak inşa edilen Kocaeli Yeniköy Fabrikamız, hafif ticari araç sınıfında Ford’u yeni bir segmente sokan Courier modelinin dünyadaki tek üretim merkezi olarak faaliyet gösteriyor.
Transit Custom ve Tourneo Custom’ın küresel pazara sunulması
2012’de ürettiğimiz, ticaretin makam aracı Transit Custom ve Tourneo Custom da küresel pazara sunuldu. Transit Custom, jüri üyelerinden bugüne kadar alınan en yüksek puanı alarak “2013 Yılın Ticari Aracı” seçildi.
Ford Cargo 1846T’nin üretimine başlanması
Ford Otosan’da çalışan mühendislerimiz tarafından küresel pazar için geliştirilen Ford Cargo 1846T’nin üretimine başlandı. Araç, 2013’te Yılın Kamyonu seçimlerinde 3.’lük elde etti.
12 yıllık kesintisiz liderlik ile rekor
Türkiye’de kurmuş olduğumuz köklü ağ ve güçlü Bayi Teşkilatımız bizi, iç piyasadaki ticari araçlarda lider, 2002-2013 yılları arasında da toplam pazarda en fazla satılan otomotiv markası yapmıştır.
Çin’e teknoloji ihracatı yapılması
Dünya pazarlarında önemli bir marka olma yolunda adımlar attığımız 2013 yılında, Ford Cango'ların 59 ülkedeki yayılımını "Ford Trucks" markası altında topladık. Fikri mülkiyet haklarına sahip olduğumuz Ecotorq motorun, JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere Çin'de üretilmesine yönelik teknoloji lisans anlaşmasına imza attık. İhracat pazarlarını çeşitlendirme stratejisiyle Meksika'ya araç ihracatı başlattık.
Yılın motor test merkezi Kocaeli’nde
2012 yılında devreye alınan Kocaeli lokasyonu motor test merkezimiz, üstün teknolojisi ve verimliliği ile takdir toplayarak, uluslararası düzeydeki “2013 Yılın Motor Test Merkezi” ödülünü kazandı.
7. nesil Ford Transit üretimine başlanması
2014 yılında Transit’in dünyadaki öncü üretim merkezi Kocaeli Gölcük Fabrikamızda, Ford Transit’in 7’nci neslinin seri üretimine başlandı ve Transit kısa sürede dünya pazarlarına sunuldu.
Ford Courier’nin dünyadaki tek üretim merkezi olması
Ford’un yeni hafif ticari aracı Courier’nin dünyadaki tek üretim merkezi olan Yeniköy Fabrikamız, 22 Mayıs 2014’te açıldı. 110 bin adet üretim kapasitesi ile tamamen engelli dostu olarak inşa edilen Yeniköy Fabrikamız, yüksek teknoloji ve çevre dostu uygulamalarla donatıldı.
Yeniköy Fabrikamız ile birlikte, Global Ford Üretim sistemlerini hızlı ve etkin bir şekilde devreye alan ve sistemi en iyi yürüten fabrika olarak Ford Avrupa tarafından tescillendik.
Türk otomotiv sanayisinin en yüksek üretim kapasitesine ulaşılması
Ford Otosan olarak, 2011-2014 yılları arasında yaptığımız 1,6 milyar ABD dolarını aşan yatırım harcamasıyla, Türk otomotivinde yapılan en büyük yatırımı gerçekleştirdik. Tüm bu yatırımların ardından ticari araçta Ford Avrupa’nın üretim merkezi olduk. Dört yıl gibi kısa bir zaman zarfında, Kocaeli Fabrikamızın toplam kapasitesi yılda 140 bin adetten 320 bine, 2014 yılı itibariyle de kamyon hariç olmak üzere 400 bin adede çıktı. Kamyon dahil 415 bin adetlik kapasitemiz ile Türk Otomotiv sanayiinin en yüksek kurulu kapasitesine sahip şirketi olduk.
Egzoz Emisyon Sistemleri Test Merkezi’nin açılması
Gölcük Ar-Ge Merkezimizde Egzoz Emisyon Sistemleri Test Merkezi’ni hizmete aldık. Bu tesis, Ford’un tüm dünyada bu konuda hizmet veren ilk tesisi olma özelliğini taşımaktadır.
İnönü Motor Test Merkezimizin açılması
Eskişehir İnönü Fabrikamızda, 13 litre üzeri motor testleri yapabilen Türkiye’deki ilk tesis olma özelliğine sahip ikinci motor test merkezimizi açtık.
Ford Trucks’ın global bayiliklerle büyümesi
Global Cargo büyüme stratejisi kapsamında; gerek yurt içinde gerekse yurt dışında yeni Ford Trucks tesisleri ile yapılanmamızı güçlendirdik. 2014 yılında Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne distribütörlük atayarak, ilk bayiliklerimizi açtık.
Rusya’da kamyon üretim işbirliği anlaşması
Ford Trucks kamyon ve çekicilerin; şasi, kabin ve parçalarının teknolojisine ilişkin olarak JMC firmasıyla yaptığımız kabin ve şasi lisans anlaşmasının yanı sıra Rusya’da Avtotor firması ile de kamyon üretim işbirliği anlaşmasına imza attık.
Türkiye’nin en büyük Ar-Ge merkezinin açılması
1961 yılında 10 mühendisle başlayan Ar-Ge yolculuğumuz, 2015 yılında 1.350’yi aşkın Ar-Ge mühendisiyle farklı bir seviyeye taşındı. Sancaktepe Ar-Ge Merkezimiz, 1350 mühendis ile tek lokasyonda bulunan ülkenin en büyük Ar-Ge merkezi olarak hizmete girdi. Yarım asrı aşan Ar-Ge deneyimi ile yeni merkezimizde Ford global dünyasına hizmet verilmektedir.
Global büyümenin Kuzey Afrika’ya taşınması
Stratejik büyüme noktamız olan Kuzey Afrika’ya Ford Trucks distribütörlüğü atayarak, Fas’ta bayilik açtık.
Yeni nesil E6 Ecotorq kamyon motorunun seri üretimine başlanması
%100 Ford Otosan mühendisliği ile geliştirilen, fikri ve sınai hakları tamamen Ford Otosan’a ait olan yeni nesil E6 Ecotorq kamyon motorunun seri üretimine başlandı. Ağır ticari araç pazarında rekabet avantajı kazanmamızı sağlayacak bu yeni motoru, yeni nesil Ford Trucks modelleri ile birlikte pazara sunduk. Bir aracı, motoru dahil sıfırdan tasarlayarak üretme yeteneğine sahip olan tek Türk otomotiv şirketi Ford Otosan olarak, Ar-Ge yetkinliklerimizdeki en üst seviyeyi temsil eden Ecotorq motor ile 2016 Haziran ayında Teknoloji Büyük Ödülü’nü kazandık.
Ford Otosan’ın Türkiye’nin ihracat şampiyonu olması
2015 yılında elde ettiğimiz 3.9 milyar dolar ihracat geliri ile Türkiye’nin ihracat şampiyonu olduk. Aynı zamanda son 5 yıldır üst üste otomotiv sektör şampiyonu olma başarısını gösterdik.
Ford Trucks uluslararası büyümesini Avrupa’yla sürdürdü
Ford Trucks global çaptaki büyümesini 3 farklı Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği 3 yeni bayi açılışıyla hızlandırdı. Romanya’nın başkenti Bükreş’te Cefin Trucks distribütörlüğünde Avrupa’daki en büyük 4S tesis açılışını gerçekleştiren Ford Trucks, Macaristan distribütörü Delta Truck, Bulgaristan distribütörü Bulavto Holding iş birliğiyle Sofya’da yeni iş birlikleri ve tesis açılışlarına imza attı. Doğu Avrupa ülkelerinde gerçekleştirdiği bu açılışlarla global büyümesini Avrupa’ya taşıdı.
Artan talebi karşılamak amacıyla yapılan 52 Milyon Dolar tutarındaki yatırım hamlesi
Avrupa başta olmak üzere global pazarlarda artan talebi karşılamak amacıyla 52 milyon dolar tutarındaki yeni yatırım hamlesiyle üretim kapasitemizi artırma kararı aldık. 3 fabrikamızda yıllık toplam 415 bin araç olan mevcut üretim kapasitemizi, 2018 Eylül sonuna kadar yıllık 455 bin araca çıkaracağız.
Castrol Ford Team Türkiye’nin Avrupa Ralli Şampiyonu
Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu (FIA) tarafından düzenlenen ve 4'ü toprak 4'ü asfalt olmak üzere toplam 8 yarıştan oluşan Avrupa Ralli Şampiyonası’nda mücadele eden Castrol Ford Team Türkiye, rallide takımlardaki ilk Avrupa şampiyonluğunu ülkemize kazandırarak adını tarihe yazdırdı.
Ford Otosan tarafından geliştirilen yeni Ford Trucks F-Max modelinin “2019 Uluslararası Yılın Kamyonu” seçildi
Ford Otosan tarafından tasarlanan, geliştirilen ve üretilen yeni Ford Trucks F-Max, “2019 Yılın Uluslararası Kamyonu” ödülünü almaya hak kazandı. Ağır ticari araç sektöründeki en saygın ve prestijli ödüllerden biri olan ödül, Ford Otosan Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY)
Ford Otosan ve AVL arasında platooning-otonom konvoy teknolojisi için Ar-Ge iş birliği anlaşması
Ford Otosan olarak AVL Araştırma ve Mühendislik ile, tam otonom sürüşe giden yolda Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, Ford Trucks araçlarında uygulanmak üzere ‘Platooning-otonom konvoy’ teknolojisi alanında ortak Ar-Ge işbirliği başlattık.
Ford Otosan’ın Endüstri 4.0 çalışmaları, WEF tarafından dünya çapında tescillendi
Gölcük fabrikamız Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) ‘Endüstri 4.0’ çalışmalarında en iyi örnekleri tespit ederek yaygınlaştırmayı hedefleyen “Öncü Fabrika” (Global Lighthouse) ağına katılmaya hak kazandı. Ford Otosan olarak Türkiye’de ve Ford fabrikaları arasında bu hakkı alan ilk, dünyada ise 4 otomotiv şirketlerinden biriyiz.
Ford Otosan ve AVL’nin ortak Ar-Ge iş birliği kapsamında başlattığı Platooning-otonom konvoy projesinin ilk geliştirme aşaması başarıyla tamamlandı
Ford Otosan olarak AVL ile birlikte geliştirdiğimiz “platooning” teknolojisine sahip Ford Trucks kamyonları üzerinde test sürüşlerini başarı ile tamamlayarak otonom sürüşe giden yolda Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik. Test sürüşlerini Ford Trucks F-MAX çekicilerimiz ile gerçekleştirdiğimiz “platooning” teknolojisi ile güvenli, çevreci ve ekonomik taşımacılık konusunda önemli kazanımlar sağlanması hedefleniyor.
Ford Trucks Batı Avrupa'daki yapılanmasını İspanya, İtalya ve Portekiz ile başladı
Orta ve Doğu Avrupa'daki yapılanmasını tamamlayan Ford Trucks markası kamyon pazarının şampiyonlar ligi sayılan Batı Avrupada’ki yapılanmasına İspanya, Portekiz ve İtalya ile başladı. Bu hamle ile Ford Trucks markamız uluslararası pazarda toplamda 43 ülkeye ulaştı.
Ford Otosan Türkiye’nin ilk ve tek yerli şarj edilebilir, hibrit, elektrikli ticari aracı Ford Custom PHEV’in üretimine başladı
Türkiye’de bir ilk olan, elektrikli ve içten yanmalı motorların birlikte çalıştığı Şarj Edilebilir Hibrit teknolojisine sahip Ford Transit Custom PHEV’I Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim üssü Kocaeli Fabrikalarımızda yeni üretim hattı ile birlikte seri üretime hazır. Üretimi başlayan Ford Custom PHEV 2020 Uluslararası Yılın Hafif Ticari Aracı (IVOTY) seçildi.
Ford'un tam elektrikli ilk ticari aracı E-Transit ve Batarya Montaj Yatırımı
Türkiye'nin ve Avrupa'nın ticari araç lideri Ford'un, dünyanın en çok tercih edilen ticari araç modeli Transit'in ilk tam elektrikli versiyonunu E-Transit'i Ford Otosan Gölcük Fabrikamızda üreteceğiz.
E-Transit’in üretim sorumluluğuna layık görülmemizin hemen ardından elektrikli araç dönüşümünde önemli rol oynayacak, Türkiye’de bataryası dahil komple elektrikli ticari araç üreten ilk otomotiv şirketi olmak hedefiyle 130 bin adet kapasiteli batarya montaj hattımızı hayata geçirmek için çalışmalara başladık.
Türkiye’nin en büyük otomotiv yatırımını
Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi Ford Otosan, Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim üssü olan Kocaeli Fabrikalarında gerçekleştirmeyi öngördüğü 2 milyar euroluk (20,5 milyar TL) yeni yatırımının en önemli fazını duyurdu. Ford Otosan’ın elektrikli ve bağlantılı yeni nesil ticari araç projelerini hayata geçireceği, önümüzdeki 10 yılı kapsayan yatırımın vizyonu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Ford Avrupa Başkanı Stuart Rowley, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ve Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Dave Johnston katılımları ile gerçekleştirilen toplantıda açıklandı.
Ford Otosan’dan kurumsal girişim sermayesi şirketi Driventure
Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi Ford Otosan, elektrikli ve bağlantılı yeni nesil ticari araç projelerini hayata geçireceği 2 milyar euroluk (20,5 milyar TL) Türkiye’nin en büyük otomotiv yatırımının ardından, otomotiv endüstrisi ve mobilite dünyasının geleceğini şekillendirecek yeni fikir ve teknolojileri bulmak ve büyütmek amacıyla kurduğu kurumsal girişim sermaye şirketi Driventure’u tanıttı. Driventure, yeni nesil rota optimizasyon platformu ‘Optiyol’ ve elektrikli araçlar için akıllı mobilite çözümü ‘Bluedot’ ile ilk yatırımlarını hayata geçirdi.
Ford Trucks Bayı Açılışları, Belçika, Lüksemburg ve Avrupa nın en büyüğü Almanya pazarında
Tüm Avrupa’ya yayılma hedefiyle Portekiz, İspanya, İtalya, Belçika ve Lüksemburg’da arka arkaya distribütör atamalarını gerçekleştiren Ford Otosan’ın ağır ticari araç markası Ford Trucks, Batı Avrupa yayılım planlarında stratejik öneme sahip Almanya pazarına otomotiv sektöründe 100 yılı aşkın köklü bir geçmişe ve bilgi birikimine sahip yeni distribütörü Stegmaier Group ile iş birliği yaptı.
Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı
Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi ve ihracat şampiyonu Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, Ecotorq motor ve arka aksın ardından, 58 Milyon Avro yatırım ve 230 mühendisin emekleri ile geliştirilen “Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı”nı Eskişehir Fabrikası’nda üretmeye başladı. Tasarımından test süreçlerine kadar tamamen Türk mühendislerinin geliştirdiği ilk ve tek yerli şanzıman ile Ford Otosan, motor, şanzıman ve aks olarak tüm aktarma sistemlerini beraber üretebilen dünyanın sayılı otomotiv markaları arasına girdi.
Ford Otosan tarafından Türkiye’de üretilen Transit Custom’a Euro NCAP’den ‘Altın’ ödül
Avrupa’da 1 ton segmentinde 1 en çok satan ticari van unvanına sahip Ford Transit Custom, bağımsız araç güvenliği kuruluşu Euro NCAP tarafından ileri sürüş destek sistemlerinin değerlendirilmesi sonucu en üst derecelendirme olan ‘Altın’ ödüle layık görüldü. Ford, bu yeni ödül ile daha büyük Ford Transit’in geçen yıl aldığı Altın ödülden sonra hem 1 ton hem 2 ton segmentlerinde Altın ödüle sahip ticari van’ları olan tek van üreticisi oldu. Ford, ayrıca test edilen tüm araçlar arasında en yüksek puanları alan Transit ile ürün yelpazesinde birden fazla Altın ödüle sahip ticari van’ı olan tek üretici konumunda yer aldı.
Rakun Üretimi Başladı
Günümüzde hızla yükselen e-ticaret ve mobilite trendine yönelik müşterilerin ihtiyaçlarından yola çıkan Ford Otosan, elektrikli ve ticari araç üretiminde sahip olduğu bilgi birikimini inovasyon gücüyle birleştirerek ortaya çıkardığı Rakun Pro2 ve Rakun Pro3’ü tanıttı. Ford Otosan, yeni girişimi Rakun Mobilite Teknoloji ve Ticaret A.Ş. şirketi ile yenilikçi ve hafif mobilite çözümleri arayan tüm kullanıcılar için farklı iş modelleri ile hizmet sunmayı hedefliyor.
Efsane Transit Elektriklendi
Avrupa’nın en güçlü ve Türkiye’nin ilk elektrikli ticari aracı E-Transit, elektrik enerjisinin tamamını yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan elde eden Kocaeli Fabrikalarımızda hattan indirildi. 2 milyar euroluk büyük yatırım planının ilk meyvesi olan E-Transit, elektrifikasyon yolculuğunda da önemli bir kilometre taşımız oldu. Bu adımla birlikte Ford Otosan, Ford’un Avrupa’daki elektrikli ticari araç üretim üssü haline geldi.. E-Transit, ileri sürüş destek teknolojileriyle bağımsız araç güvenliği kuruluşu Euro NCAP tarafından ‘Altın’ ödüle layık bulundu.
Metaverse’ün Türkiye’deki ilk otomotiv dijital stüdyosu Ford Türkiye’den
“Geleceği Bugünden Yaşa” söylemimiz doğrultusunda otomotiv sektöründe bir ilke imza atarak, Ford Dijital Stüdyo’yu Metaverse evrenine taşıdık. Ford Dijital Stüdyo ile müşterilerimize seçili Ford modellerini bulundukları yerde inceleme imkânı sunduk.
Türkiye’de otomotiv ekosisteminin geleceğini dönüştürmek için ‘Gelecek Şimdi’
“Gelecek Şimdi” vizyonuyla iklim değişikliğinden atık yönetimine ve döngüsel ekonomiye, çeşitlilik ve kapsayıcılıktan toplumsal refaha katkı sunacak gönüllülük projelerine kadar pek çok alanda, Türkiye’de otomotiv ekosisteminin geleceğini dönüştürecek uzun dönem sürdürülebilirlik hedeflerimizi duyurduk.
Ford’un Global İş modeli Ford Pro Sistemi Türkiye’de
Her ölçekteki ticari müşteriye üretkenliklerini artırmak ve işletme maliyetlerini düşürmek için çözümler sunmaya odaklı yenilikçi iş modelimiz Ford Pro’yu tanıttık. Ford Pro ile filolardaki içten yanmalı motorlu araçların elektrikliye geçişini kolaylaştırma yolunda önemli bir adım attık.
Ford Otosan’ın elektrifikasyon yolculuğu Romanya’da
Bir ilke imza atarak Ford’un elektrifikasyon planında önemli bir yere sahip olan Romanya’daki Craiova fabrikasını bünyemize katarak Puma ve Ecosport modellerinin üretim sorumluluğunu aldık. Craiova’nın üretim gücü; elektrifikasyon, ticari araç tasarımı ve mühendisliği konusundaki geniş deneyimimiz ile birleşerek operasyonlarımızı globale taşıdık.
Türkiye’de geliştirilen ve üretilen %100 elektrikli kamyon
Ağır ticari araçlarda ‘Generation F hareketi’ adıyla başlattığımız sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilerle dönüşüm yolculuğumuzun mihenk taşlarından olan, tasarımı ve üretimi tamamen Ford Otosan mühendislerinin imzasını taşıyan, Eskişehir fabrikamızda hattan indirdiğimiz %100 elektrikli kamyonumuzu Hannover’daki Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda (IAA) tanıttık.